Ilona Schouten

Medewerker Helpdesk

“Klant tevreden krijgen”

“Ik heb geen ICT-opleiding, maar ik heb op een helpdesk in een ander bedrijf gewerkt. Daardoor wist ik dat ik dit werk ontzettend leuk vind. Sinds 2003 werk ik bij Detailresult Services op de helpdesk van de ICT-afdeling.

Mijn voornaamste werkzaamheden bestaan uit de eerstelijnsondersteuning voor ICT-gerelateerde (ver)storingen. ICT zorgt bij Detailresult voor de winkelautomatisering en de automatisering voor productiebedrijven, kantoren en logistiek. Onze klanten zijn medewerkers uit supermarkten, distributiecentra, bakkerijen, de slagerij of de hoofdkantoren. Ik vind het leuk om contact met hen te hebben. Sommige klanten spreek je regelmatig, waardoor een ons-kent-ons gevoel ontstaat en dat vind ik leuk. Natuurlijk zijn niet alle gesprekken prettig. Het is dan fijn om deze klanten toch tevreden te krijgen. Ik vind dat ‘Klant op 1’ voor iedereen geldt. Op de helpdesk heerst een informele sfeer. We zijn erg collegiaal met elkaar en hebben veel voor elkaar over. We proberen ook 1 à 2 keer per jaar gezamenlijk iets leuks te doen. Ik kan aangeven of ik om zeven uur, acht uur of kwart over negen wil beginnen. Daar wordt, indien mogelijk, rekening mee gehouden, dus dit werk is goed te combineren met mijn privéleven.

Ik ga met veel plezier naar mijn werk. De functie van helpdesk medewerker vind ik nog altijd ontzettend leuk en afwisselend!