Joska Waalewijn

1e verkoopmedewerker horeca

“Zorgen dat klanten niet misgrijpen”

“Toen de groentekraam op de markt waar ik werkte dicht ging, vroeg de boetiekcheffin van DekaMarkt of ik daar wilde komen werken. Dat heb ik vijf jaar gedaan. Toen er na de verbouwing een plekje vrij kwam op de horeca-afdeling, ben ik overgestapt. Ze zochten iemand met kennis van hygiëne, producten en met een goed overzicht. Dat had ik en verder ben ik vanuit de organisatie bijgeschoold.

Mijn dag begint ’s morgens heel vroeg met het afbakken van broodjes en het klaarmaken van ontbijtjes. Ik zorg dat om 11 uur alles klaar ligt en goed vol staat voor de klanten die komen lunchen. Ik verdeel de werkzaamheden onder de medewerkers, zorg dat er tussendoor kleine schoonmaakwerkzaamheden gedaan worden. De smoothies, fruitsalade, yoghurt, pizza’s en broodjes moeten allemaal constant worden aangevuld zodat klanten niet misgrijpen. Daarnaast doe ik ook administratieve taken zoals de bestellingen en het maken van personeelsplanningen. Omdat ik vroeg begin ben ik ’s middags vaak vrij. Ik let erop dat alles efficiënt en snel verloopt, netjes en schoon is en dat er een goede verkrijgbaarheid is. Het belangrijkste is natuurlijk dat de klanten tevreden zijn!

Ik word er vrolijk van als alles goed loopt en de onderlinge sfeer is ook nog eens erg gezellig. Ik heb inmiddels veel goede contacten opgebouwd. Daardoor heb ik nu een vaste klantenkring die al jaren koffie komen drinken in het filiaal.”